Hírek
2018. Szeptember 25. 13:35, kedd |
PR
Forrás: Arrabona média
A kommunikáció tényleges szerepe egy vállalat életében
Miért elengedhetetlen a megfelelő kommunikáció egy vállalat életében?
Mit kell tenni azért, hogy a munkatársak is jól érezzék magukat és háborítatlan legyen a céghez való lojalitásuk?
Összefoglaljuk röviden.
Egy vállalat életében nagyon fontos, hogy a munkavállaló minden esetben tudja és megtalálja a helyét az egészben. Hiszen hiába látja ő, hogy mit és mennyit dolgozik, de el kell tudni helyezni magát a vállalat szintjein, hogy láthassa, hogy hol van munka szempontjából, hova tud fejlődni és miért hasznos az, amit ő csinál. Ez elengedhetetlen a pozitív és elégedett légkörhöz. Ha ez megvan, akkor sokkal nehezebben üti fel a fejét a bizonytalanság, az elhanyagoltság, a kirekesztettség érzése. Ilyen például a márkaépítés. Tudnia kell, hogy amit tesz, az miben befolyásolja a márka megítélését, a termékek láthatóságát. Ellenben, ha ez nincs meg, akkor valahol jogosan érzi a munkavállaló, hogy nincs megbecsülve, hiszen még ilyen relatíve apróságokból is ki van hagyva. Minden embernek fontos, hogy megbecsülve érezze magát.
Itt jön a képbe a középvezetés szerepe, mivel ők nagyban hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az operatív működés és a kommunikációs stratégia ne szakadjon szét, ne történjenek fennakadások. Pont ők azok, akik összekötik a felső vezetést a beosztottakat, akik kapcsolatot teremtenek közöttük. Ők tolmácsolják mindkét fél részéről a kérdéseket, kéréseket, az esetleges panaszokat a másik felé. Éppen ebből kifolyólag roppant nagy súly van rajtuk, nagyon felelősségteljes munkakör az övék. Amennyiben jó kommunikációs képességekkel rendelkeznek, a legnagyobb konfliktushelyzetben is azonnal tudnak reagálni, és ha nem is azonnal, de gyorsan el tudják simítani őket. Éppen az ő munkájuk az, ami egy jól működő vállalat életében elengedhetetlen, hiszen, ha a munkavállalók válaszokat, megoldásokat kapnak az őket érdeklő és érintő kérdésekre, akkor az a munkájukra is pozitív hatással van. Így megelőzhető a sztrájk, a fluktuáció, sőt még akár motivációként is működhet, inspirálhatja őket a közös célkitűzés.
A szponzoráció kérdése szokott még nagyobb vitákat kiváltani, vagyis, hogy ha egy termék valamilyen értéket képvisel, akkor elvárható, hogy annak a vezetője is adjon magára, képviseljen hasonló minőséget. Ez többnyire a vállalati autó kérdéskörében válik láthatóvá. Ezek között gyakran nem találják meg az összefüggést a beosztottak, ezért ez jelentős konfliktusforrás. Ebben az esetben is érdemes elmagyarázni a helyzetet a beosztottaknak, hiszen magyarázat nélkül felüti a fejét a találgatás, a pletyka, valamint a rosszindulat. Éppen ezért fontos, hogy a márka és a cégvezetők reputációja közti párhuzamot megértsék, hogy ez igenis számít a cég versenyképességének tekintetében. Ahogy Mezriczky László, az Ispiro Consulting Kft. ügyvezetője mondja: „Az a vezető, aki megérti ennek szükségességét, számíthat arra, hogy munkavállalói is elfogadóak, kooperatívak lesznek.”
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 12. 19:55, csütörtök | PR
Fókuszban az Oktatás a Jánosik és Társai Kft.-nél
„Az innováció és a folyamatos fejlődés központi szerepet játszik a Jánosik és Társai Kft. életében.
2024. December 06. 13:04, péntek | PR
Újabb meredek emelkedés, élen az Apple Pay
kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
2024. December 03. 16:33, kedd | PR
Kreatin – az alváshiány okozta gondokat is enyhíti
Széles körben eddig a kreatin teljesítményfokozó hatása volt ismert, több kutatás azonban megállapította, hogy a táplálékkiegészítő csökkenti az alváshiányból fakadó problémát és javítja a koncentrációt.
2024. December 02. 19:19, hétfő | PR
Hogyan optimalizálhatjuk a karácsonyi bevásárlást?
a jól használt mesterséges intelligencia időt és pénzt takarít meg számunkra