Városlista
2024. december 16, hétfő - Etelka

Hírek

2018. Augusztus 30. 19:08, csütörtök | Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A rongálás a szálláshelyek üzemeltetőinek leggyakoribb problémája

A rongálás a szálláshelyek üzemeltetőinek leggyakoribb problémája

Négy szálláshelyből háromban már legalább egyszer előírást sértett a vendég, ezek közül a leggyakoribb a rongálás volt,

ezt követte a szobába, apartmanba becsempészett nem fizető plusz vendég, míg harmadik helyen a lopás szerepel a statisztikák szerint - derül ki a Szállás.hu augusztusban végzett online felmérésből, amit csütörtökön jutattak el az MTI-hez.

A felméréskor 1500 szálláshelyet és turisztikai szolgáltatót kérdeztek meg.

A közlemény idézi Keresztes Nórát, a cég marketing menedzserét, aki szerint a sort a fizetés nélkül távozók folytatják, majd a lezárt helyekre belógók, és gyakran előfordul a konyha vagy étterem, illetve a wellness részleg zárás utáni látogatása is.

Hozzátették, a medencés szállásoknál nemcsak a belógás lehet probléma, e helyeknek a harmadánál fordult már elő, hogy le kellett engedni a medence vizét, mert a vendég ott végezte el a dolgát.

Arról is beszámoltak, hogy a kihágások jellemzően nem igényeltek rendőri intézkedést: nagyjából tíz esetből egy miatt értesítették a rendőrséget. Ilyenkor általában a csendháborítás és az alkohol vagy drog hatása alatt álló személy agresszivitása, viselkedészavara az indíték, de volt már, hogy csalót lepleztek le, akivel szemben aztán eljárás indult.

A turisták számára programot, látnivalót nyújtó helyek kétharmadánál találkoztak már problémás vendéggel. A felmérés szerint a leggyakrabban rongálás, lopás fordult elő, illetve jellemező volt még, hogy a vendégek figyelmen kívül hagyták a nyitva tartási időt. Keresztes Nóra úgy vélte, ez utóbbi főként a fürdők számára jelent kihívást, de a múzeumoknál sem ritka a kertbe bemászó éjszakai vendég.

A megkérdezettek szerint a zárva tartó turisztikai attrakciót látogatók többsége megússza a biztonsági őrök határozott dorgálásával, azonban minden harmadik esetben rendőrt kell hívni. Kellemetlenkedő vendégek - többnyire inkább férfiak - a normál nyitvatartási időben is akadnak, rájuk leginkább az alkoholos befolyásoltság és a hölgy vendégek, illetve női személyzet zaklatása a jellemző - olvasható a Szállás.hu közleményében.

Ezek érdekelhetnek még

2024. December 15. 09:19, vasárnap | Életmód

Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.

A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg és elszíneződés miatt visszahívja a forgalmazó az LPP Hungary Kft. -

2024. December 14. 08:20, szombat | Életmód

Krausz Ferenc életútjáról készült dokumentumfilm

Krausz Ferenc Nobel-díjas fizikus példaértékű életútját mutatja be Az elektronok nyomában című dokumentumfilm, amelyet december 30-án a Duna csatornán láthatnak először a nézők.

2024. December 12. 07:50, csütörtök | Életmód

Átadták a közmédia legrangosabb szakmai díjait

A köz szolgálatáért végzett tevékenység és a példaértékű szakmai munka elismeréseként tíz kategóriában adták át a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. által alapított szakmai díjakat szerda este Budapesten.

2024. December 11. 07:36, szerda | Életmód

Tíz magyar étterem nyert el idén Michelin-csillagot

Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.