Hírek
2019. November 29. 07:10, péntek |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Az uniós fogyasztók több mint fele mérlegel környezeti szempontokat vásárlásai során
Az Európai Bizottság csütörtökön közzétett 2019-es fogyasztói körülmények eredménytáblája szerint általánosságban csökkennek az Európai Unió egyes régiói közötti különbségek a tekintetben,
hogy a fogyasztók tudatosabbak környezeti lábnyomukat illetően, több mint felük mérlegel környezeti szempontokat vásárlásai során.
Az eredménytábla főbb megállapításai szerint az éghajlat felmelegedésével és a globális műanyagszennyezéssel egyre többen vannak tisztában, a felmérés szerint ezért vásárlásaik során az uniós fogyasztók egyre nagyobb aránya veszi figyelembe a környezetre gyakorolt hatás szempontjait.
A kelet- és dél-európai uniós országok fogyasztói a leginkább, 59, illetve 57 százalékban környezettudatosak. A kiskereskedők egyértelmű többsége, 71 százalékuk gondolja úgy, hogy ágazatában megbízhatóak a termékek és szolgáltatások környezetbarát jellegére vonatkozó állítások.
Megállapították, hogy a fogyasztói körülmények Nyugat-Európában romlottak, de továbbra is javulnak az EU többi részén, így Dél- és Kelet-Európa egyre jobban felzárkózik az uniós átlaghoz. Ugyanakkor továbbra is jelentős a legjobban teljesítő Svédország (71 százalék) és legrosszabbul teljesítő Horvátország (53 százalék) közötti különbség.
Az eredménytábla szerint az uniós fogyasztók több mint 70 százaléka megbízik abban, hogy a kiskereskedők tiszteletben tartják fogyasztói jogaikat. Ezt a trendet tükrözi az is, hogy a kiskereskedők 70 százaléka szerint könnyű megfelelni a fogyasztóvédelmi jogszabályoknak. Ezenkívül az uniós kiskereskedők többsége pozitívan értékeli a fogyasztói és termékbiztonsági jogszabályok érvényesítését saját ágazatában. A legmagasabb pontszámokat a termékbiztonsági jogszabályok érvényesítése kapta, amivel kapcsolatban a kiskereskedők háromnegyede értékeli a hatóságok által végzett ellenőrzést.
Az online vásárló fogyasztók aránya 2018-ban 60 százalék körüli volt, és ez az arány folyamatosan növekszik az országok között tapasztalható igen jelentős különbségek ellenére. Dániában a fogyasztók 84 százaléka vásárol online, míg Romániában és Bulgáriában csak a fogyasztók körülbelül 20 százaléka. Ugyanakkor a fogyasztói bizalom sokkal kisebbnek bizonyult egy másik uniós országból történő, határokon átnyúló vásárlás esetén, mint a hazai online vásárlás tekintetében.
A fogyasztói körülmények eredménytáblája a nemzeti fogyasztói körülményeket követi nyomon az ismeretek és bizalom, a megfelelés és jogérvényesítés, valamint a panaszok és vitarendezés területén. Vizsgálja továbbá az uniós kiskereskedelmi piac integrációja és az elektronikus kereskedelem terén elért haladást is.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 15. 09:19, vasárnap | Életmód
Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg és elszíneződés miatt visszahívja a forgalmazó az LPP Hungary Kft. -
2024. December 14. 08:20, szombat | Életmód
Krausz Ferenc életútjáról készült dokumentumfilm
Krausz Ferenc Nobel-díjas fizikus példaértékű életútját mutatja be Az elektronok nyomában című dokumentumfilm, amelyet december 30-án a Duna csatornán láthatnak először a nézők.
2024. December 12. 07:50, csütörtök | Életmód
Átadták a közmédia legrangosabb szakmai díjait
A köz szolgálatáért végzett tevékenység és a példaértékű szakmai munka elismeréseként tíz kategóriában adták át a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. által alapított szakmai díjakat szerda este Budapesten.
2024. December 11. 07:36, szerda | Életmód
Tíz magyar étterem nyert el idén Michelin-csillagot
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.