Hírek
2020. Március 24. 22:30, kedd |
Helyi
Forrás: MTI/Fotó: freepik
Hétnapos iratkarantén a bíróságokon
A bíróságokra érkező iratok hét napra karanténba kerülnek a koronavírus-fertőzés megelőzése érdekében, a halaszthatatlan ügyek iratait pedig speciálisan kezelik.
Az ügyfeleknek érdemes a halaszthatatlan ügyintézést igénylő iratokon ezt a tényt jól láthatóan jelezni - tudatta az Országos Bírósági Hivatal (OBH) közleményben kedden.
Különleges iratkezelési szabályok betartását ajánlja az OBH Veszélyhelyzeti Kabinetje a bíróságoknak a rendkívüli törvénykezési szünetben a koronavírus-fertőzés megelőzése, az ügyfelek és a dolgozók védelme érdekében. Az úgynevezett iratkaranténra vonatkozó előírások a bírósági szervezeten belüli és az ügyfelektől érkező küldeményekre egyaránt vonatkoznak.
A postai vagy kézbesítői úton érkezett, illetve a bírósági gyűjtőládákba helyezett iratok átvételekor maszkot és kesztyűt kell viselniük a bírósági dolgozónak. Valamennyi átvett iratot bontatlanul kell papírzsákba vagy papírdobozba rakni, ami az iratok érkezési dátumának feltüntetésével hét napra iratkaranténba kerül. Az iratok ezután már haladéktalanul az iratkezelést végző irodához kerülnek.
Az iratkarantént akkor nem lehet alkalmazni, ha a boríték felbontása nélkül, vagy az átvétel során megállapítható, hogy az iratok olyan ügyre vonatkoznak, amely a rendkívüli ítélkezési szünet alatt halaszthatatlan ügyintézést igényel. Az ilyen iratokat a legnagyobb körültekintéssel, szájmaszkban, kesztyűben, a higiéniai előírások betartásával kell kezelni.
Az OBH ajánlása tartalmazza azt is, hogy az iratkaranténba nem helyezhető, halaszthatatlan ügyintézést igénylő iratokat egy erre kijelölt helyiségben kizárólag erre a célra biztosított lapolvasóval, védőeszközök viselése mellett digitalizálják, majd a már digitalizált iratokon végzik el az iratkezelés következő fázisait.
Az OBH azt tanácsolja az ügyfeleknek: figyeljenek arra, hogy már a keresetlevél fejlécéből egyértelműen kiderüljön a beadvány tárgya. A halaszthatatlan elintézést igénylő ügyek papíralapú iratain jól látható kiemeléssel tüntessék fel, milyen ügyben fordulnak a bírósághoz. De a legcélszerűbb az, ha elektronikus formában nyújtják be kérelmeiket az ügyfelek.
Az online bírósági ügyintézés lehetőségeiről az alábbi linken található további tájékoztatás: https://birosag.hu/hirek/kategoria/ugyfeleknek/online-birosagi-ugyintezes-lehetosegei-rendkivuli-itelkezesi-szunetben
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 14. 14:17, szombat | Helyi
Rangos elismerést vehetett át Klotcz István, a Fortuna Étterem tulajdonosa
Az Aranyvilla díj a vármegye kiemelkedő vendéglátóhelyét illette.
2024. December 12. 09:45, csütörtök | Helyi
Ingyenes, szakképesítést adó képzések indulnak Dombóváron
Az alábbi munka mellett elvégezhető képzések indulnak felnőttek részére 2025. januártól a Tolna Vármegyei SZC Apáczai Csere János Technikum és Kollégium szervezésében.
2024. December 12. 09:04, csütörtök | Helyi
Dombóvár 1780-as kataszteri térképe a helytörténeti gyűjteményben
A Petőfi Kulturális Program által szervezett „Légy büszke az örökségedre!” című programelem keretén belül egy műtárgyat vehetett át Pintér Szilárd polgármester Ruzsa Éva igazgató asszonytól.
2024. December 11. 16:52, szerda | Helyi
A Dombóvári Szuperinfó legújabb száma oldalunkon már olvasható!
A lenti képre kattintva juthat el az olvasósarokba. Iratkozzon fel e-mail címével, hogy minden szerdán megkapja a Dombóvári Szuperinfó digitális változatát!